Volkswagen AG najavljuje ukidanjw radnih mjesta. Kompanija je samo u decembru objavila planove o smanjenju svoje njemačke radne snage za 35.000 ljudi u petogodišnjem periodu, o ukidanju 1.900 radnih mjesta u Porscheu i 7.500 u Audiju te smanjenju poslovanja sa softverom za otprilike trećinu.
Međutim, bliži pogled na to kako se kompanija uspoređuje s nekim od svojih najvećih konkurenata pokazuje da će, čak i ako provede sve te poteze, i dalje zapošljavati mnogo više ljudi od svoje konkurencije.
Volkswagen je prošlu godinu završio sa 679.472 zaposlenih, objavila je kompanija u prošlonedjeljnom godišnjem izvještaju. Iako je to pad od oko 0,7 posto u odnosu na 2023., ukupan broj i dalje premašuje 384.338 ljudi koliko je Toyota Motor Corp. imala na popisu zaposlenih 31. decembra. Volkswagen je u svom izvještaju otkrio i da je prošlu godinu samo u Njemačkoj završio s 293.338 zaposlenih. To je više nego što zapošljava Stellantis NV, drugi najveći proizvođač automobila u Europi i svijetu.
Ove brojke govore zašto su bivši čelnici Volkswagena kompaniju opisali kao tanker koji se sporo kreće. Izvršni direktor Oliver Blume poduzeo je korake da to promijeni, posredujući u sporazumu s moćnim radničkim vijećem proizvođača krajem prošle godine za koji se očekuje da će u konačnici donijeti oko četiri milijarde eura godišnjih ušteda.
Iako je riječ o velikom iskoraku, Volkswagen se ipak nije odlučio na drastičnije mjere koje je uprava predložila, uključujući zatvaranje nekoliko njemačkih fabrika.
Volkswagen i njegove domaće kompanije i dalje se nadaju da će povijestni zaokret u njemačkoj politici prema većoj državnoj potrošnji oživjeti najveće europsko gospodarstvo nakon dvije godine opadanja. Gubitak jeftine ruske energije, smanjena domaća potražnja i pad izvoza potaknuli su kompanije poput proizvođača čelika Thyssenkrupp AG i konglomerata Siemens AG na smanjenje radnih mjesta. Širi pad u automobilskoj industriji pogodio je dobavljače kao što su Schaeffler AG, Robert Bosch GmbH i Continental AG.
Teško je postići smanjenje radnih mjesta u Volkswagenu. Predstavnici radnika imaju polovicu mjesta u nadzornom odboru proizvođača automobila, a njemačka pokrajina Donja Saska, koja inače podržava sindikate, ima još dva mjesta.
Volkswagen i dalje proizvodi mnoge svoje komponente u fabrici, uključujući električne motore, prijenose i osovine, a planira povećati proizvodnju baterija za električne automobile, što sve dovodi do pretjeranog broja osoblja. Ali rukovodioci su upozorili da je slaba prodaja u Europi ostavila kompaniju s dva proizvodna pogona više nego što joj je potrebno, a VW mora postati efikasniji kako bi se natjecao s Teslom Inc. i kompanijama iz Kine, piše Blumberg.
