Vjerujemo da želite da se opustite i proveselite uz koju časicu žestine, ali imajte na umu da je ovo period strožije i češće kontrole saobraćajne policije i vodite računa o količini alkohola koju ćete popiti.

Teško je odokativno odrediti nivo alkohola u krvi jer sve zavisi od tjelesne težine, količine hrane koju ste pojeli i vrijemena koje je prošlo od kako ste popili posljednje piće prije nego ste seli za volan.
Zato smo u istu prostoriju stavili alkohol i saobraćajnu policiju sa tadašnjim načelnikom Uprave saobraćajne policije Vladimirom Rebićem kako bismo otkrili koliko je bezbedno popiti alkohola a da se ne dostigne 0.3 promila alkohola, piše telegraf.
Ipak, dosta toga zavisi i od građe i težine osobe.

Prema našim propisima, nivo alkohola u krvi koji se toleriše je 0,2 promila. Kako bi izbjegao kaznu, sat vremena prije sjedanja za volan muškarac težak 63 kilograma ne smije da popije ni jedno piće jer sa njim ima 0,3 promila alkohola u krvi, a već sa drugim ima 0,5 promila. Kod muškaraca od 70 do 90 kilograma jedno piće očitava 0,2 promila koji se tolerišu, a dva pića pokazuju od 0,4 do 0,5 što je već prekršaj.Ni muškarci koji imaju 100 i više kilograma ne mogu sebi da dozvole dva pića jer će onda da “naduvaju” 0,3, dok sa 3 pića već imaju 0,5 promila.

Kod žena je situacija drugačija. Dame koje imaju do 90 kilograma moraju da izbjegavaju alkohol sat vremena prije nego sjednu za volan jer će alkotest pokazati od 0,5 do 0,3 promila sa samo jednim popijenim pićem. Dame teže od 90 kilograma smiju da popiju jedno piće, ali već sa drugim ulaze u zabranjeni nivo alkohola u krvi te im prijeti kazna.

Kada kažemo “jedno piće”, onda mislimo na čašicu žestine od 45ml sa 40 procenta alkohola, ili 350ml piva sa 4,5 procenta alkohola, ili 150ml vina koje ima 12 procenata alkohola.

Imajte na umu da ćete ukoliko budete zaustavljeni sa većom dozom alkohola od dozvoljene dobiti kaznu u skladu sa zakonom, a u određenim slučajevima oduzeće vam vozilo. Najvažnije je to što kada sjednete pijani za volan ne ugrožavate samo svoj, već i živote ostalih učesnika u saobraćaju.